1. Vatten i pumpolja (oljan ser vit ut)
2. Det kommer inte någon tvål / kemi.
3. Utloppsvattnet har låg temperatur.
Termostaten är justerad för låg eller defekt termostat.
Bränslefiltret är smutsigt eller igensatt.
Dieselpumpen är felaktigt justerad.
Smuts i Dieseln.
Blockerad eller smutsigt brännarmunstycke.
Värmespolen har bevuxit med kalk.
4. Brännaren startar inte.
Diesel når inte brännarmunstycket.
Slut på diesel.
Dieselfilter eller rör är igensatta.
Defekt dieselpump.
Dieselpumpens magnetventil är defekt eller får ingen signal (kontrollera tryckomkopplare).
Brännarmunstycket är igensatt eller har fel spridningsmönster.
Tändningstransformatorn är defekt.
Tändstift är sotiga eller slitna.
5. Brist på tryck.
Fel på vattenanslutning / inloppsanslutning.
Tätt vattenfilter.
Läckage i vattenförsörjningskretsen (suger falsk luft).
Läckage i tvål- / kemikretsen (suger falsk luft).
Inloppsventiler defekta eller slitna.
Högtrycksmunstycket är slitet eller defekt.
Bypassventilen är justerad för lågt.
Defekt tryckreglering på dubbel spolrör.
Läckage från pumpen, defekta packningar.
5. Inget vatten kommer ur lansen.
6. Maskinen startar inte.
Strömförsörjningsfel, inte anslutet.
Motorskyddet har löst ut, termosensorn har löst ut eller defekt säkring.
Låg spänning, defekt transformator.
Defekt kontaktor.
Totalstoppsystem är aktiverat (aktiveras efter 20 minuter, återställs genom att stänga av maskinen och slå på).
Microleakage-kontroll är aktiverad.
Brist på vatten.